onsdag 8 mars 2017

I väntan på återbäringen


Från och med idag börjar Skatteverket skeppa ut årets deklarationer till dom som anmält sig att ta emot myndighetspost via nätet. Möjligheten att sätta denna återbäring i arbete så snart som möjligt är såklart frestande och därför var jag ilsnabb med att signa upp mig hos Kivra för att på så vis kunna få mina slantar redan till påsk.

Nu är ju inte historisk skatteåterbäring någon garanti för framtida återbäring men om jag kikar på hur det sett ut tidigare så har jag fått tillbaka en ganska trevlig slant så länge som jag kan minnas (Iallafall så länge som jag haft bolån). Nu kom det inget skattebesked under dagen så jag får helt enkelt vänta någon dag till innan jag kan gnugga händerna över tillskottet.

Dagen har annars varit hyggligt stillsam. Kopparbergs sprang iväg lite efter en ny köprek och G4S delade med sig av sin årsrapport. Jag hade planer på att öka i Kopparbergs när den var nere under 200:- så för min del hade gärna dagens rusning kunnat vänta lite.


Rapporten från G4S var riktigt fin och kursen fick sig en ordentlig boost. Jag hade såklart hoppats på att utdelningen skulle höjas men så blev det dessvärre inte. Utdelningen ligger kvar på samma nivå som föregående år och det känns väl helt okej  när rapporten var såpass stark.

Tror ni på restskatt eller återbäring i år?

MvH Pengaregn

8 kommentarer:

  1. Blir återbäring för mig! Är väl ganska lätt att räkna ut det om man inte gjort någon betydande skatteåtgärd, sålt ett hus exempelvis... Tror skatteverket har en mall man bara behöver fylla i på deras hemsida för att se ungefär var man hamnar.
    Mvh
    Bearfighter Investment

    SvaraRadera
  2. Brukar alltid få tillbaka en slant. Men inte år! :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis samma här. Hade närmast räknat med återbäring men det blev restskatt istället:(

      MvH Pengaregn

      Radera
  3. För oss blir det 50/50. Har slutat jämka men det blir ju några tusenlappar för ISK-skatt och fastighetsavgift så det kanske tar ut sig. Trist att vare sig jag eller Fru Snålgris fick något från Kivra, det var ju den 8:e som de skulle skickas ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog någon dag extra för mig med men igår eftermiddag trillade brevet in. Dessvärre var det ingen vidare trevlig läsning:(

      MvH Pengaregn

      Radera
  4. Behöver du brådskande lån ?
    Du har svårt att lösa dina olika problem; att starta ditt eget företag Privata och offentliga företag; bönder och andra. Inga bekymmer, bygg ditt liv genom våra olika låneerbjudanden på 72 timmar, snabb kredit och garanterat upp till 10.000.000. Våra villkor är mycket enkla för alla seriösa och ärliga människor som kan återbetala det med en ränta på 3%. Våra överföringar är försäkrade av banken för transaktionssäkerhet. Kontakta oss för mer information.

    E-post: georges.matvinc@gmail.com

    WhastApp: +33 756924191

    SvaraRadera