tisdag 22 mars 2016

Helt meningslöst


Hade laddat upp för att skriva ett riktigt feelgood-inlägg med tanke på allt trevligt som händer denna vecka. Besked på skatt, löning, nya aktieköp, osv. Sen så såg jag nyheterna. Bomber på Brussels flygplats, bomber i tunnelbanan. Jag blir så fruktansvärt förbannad. När ska det här vansinnet sluta?? Jag vill kunna leva utan rädsla. Jag vill kunna resa vart jag vill utan att behöva oroa mig för att bomber ska brisera runt mig och min familj. Hur ska det här sluta?

Känner mig mest tom nu och har ingen vidare lust att skriva om mina ekonomiska mål som känns väldigt fjuttiga en dag som denna. Det som verkligen betyder något är personerna man älskar. Om jag inte fick gå hem till dom efter en dag på jobbet kunde liksom alltihop kvitta. Det är det som är det viktiga i livet och ett antal familjer fick idag en av sina älskade ryckt ifrån sig av galningar.

Ska samla mig och försöka få iväg det där feelgood-inlägget under eftermiddagen.

Var rädda om er och de ni älskar!

MvH Pengaregn

4 kommentarer:

  1. Hej Pengaregnet!

    Man får verkligen perspektiv på saker och ting när händelser som dessa inträffar. Fruktansvärt och dessvärre ser jag inget slut på detta elände på bra många år.

    Må väl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Utdelningsstugan! Det känns helt hopplöst, vad ska hända för att vi ska få ett slut på detta? SUCK!

      Ha det gott!

      MvH Pengaregn

      Radera
  2. Håller med, fruktansvärda nyheter. Så många oskyldiga som drabbas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så här kan vi inte ha det...

      MvH Pengaregn

      Radera