fredag 19 februari 2016

I väntan på lönen


Äntligen fredagkväll och arbetsveckan är slut. Just nu känns det mest som att jag väntar på att lite nya friska stålarz ska trilla in på kontot. Januari var en rätt tung månad för oss ekonomiskt så det ska bli skönt att få ta nya tag. Planen är också att vi nu ska börja med vår nya budget som förhoppningsvis ska leda till mer pengar in på aktiekontot.

Just nu finns det inte mer än kanske 500:- på kontot och jag tycker nog det känns lite väl skralt. Som tur är har en annan bloggare gett mig lite perpektiv på det här med att ha ”lite pengar” under veckan och jag kan inte annat än att känna mig tacksam när jag läser hur http://startaommittilivet.blogspot.se har det. Jag tycker verkligen det är fantastiskt hur dom tillsammans kämpar för att ta sig ur en grymt svår sits och jag rekommenderar verkligen ett besök på deras blogg.

Går allt som jag tänkt det med månadens räkningar så kommer jag kunna sätta in ungefär 3-4000:- på min ISK. Frågan är vad man ska investera i? Just nu ligger Nordea nära till hands då jag tycker priset och direktavkastningen är bra. Har ni några andra förslag?

Sen måste jag också säga tack till alla er som är inne och läser och kommenterar. Fantastiskt kul att någon kan tänkas tycka att mina ord kan vara läsvärda.

Ha en underbar fredag gott folk!

MvH Pengaregn

8 kommentarer:

  1. Hej igen pengaregnet!

    Vågar man fråga vem du ärver och hur din historia har vart?

    När jag började blogga så var det ingen som hade samma historia som mig (alltså ärvt pengar) i alla fall ingen som berättade det. Så min känsla efter att ha bloggat ca 9 månader är att en del tänker att " jaha, du har ärvt dina pengar, inte kämpat ihop dem, därför är du inte värd dem", om du stöter på det......fuck em, skit i det. Det är inte lätt att ärva pengar och förvalta ett arv, det är jag den fösta att intyga.

    Min fråga igen alltså om du vill svara, vem har du ärvt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart man vågar fråga:) Frågar man inget får man inget veta. Jag skrev det i en kommentar på din blogg att jag berättar gärna mer men gärna via mail direkt till dig. Skeppa över en epostadress så får du historien.

      Skönt att läsa det du skriver! Det är klart att ett arv innebär en guldsits men det är precis lika stor utmaning att förvalta den högen pengar som att förvalta en hög du har jobbat ihop själv.

      MvH Pengaregn

      Radera
    2. anderspengaregn@gmail.com är min adress :)

      Radera
  2. Pengaregn!

    Alla mina e postadresser (3st) inehåller mitt fullständiga namn, därav min tveksamhet, jag vill ju gärna vara anonym. Men om du ger mig nån dag ska jag fixa en ny "anonym" epostadress så ska jag ge den till dig.

    Ska bli kul att höra din historia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag all förståelse och respekt för:) Hör av dig med den anonyma adressen så tar vi det från där.

      Ha det gott

      MvH Pengaregn

      Radera
  3. Intressant blogg du har! Inte många bloggar jag sett där personen ifråga börjar med ett stort kapital, mindre kunskap om ekonomi(inget illa menat:)) men med en passion som väger upp det! Lycka till på din resa, jag kommer följa med i kommentatorspåret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Kul att du tycker mitt bloggkoncept är intressant. Det var också så jag kände när jag började fundera i bloggbanorna. Ekonomibloggar med hög kunskap inom ekonomi finns det ju många så jag tänkte att en och annan kanske kan tycka det är intressant att läsa om någon som börjar från scratch.

      Tusen tack för att du är inne och läser och kommenterar. Ser fram mot fler kommentarer från dig:)

      Trevlig helg

      MvH Pengaregn

      Radera
  4. Tack för allt peppande. Har varit så rädd för att bli dömd, tills jag insåg att den som dömer mig hårdast är jag själv. Tack för en bra blogg=)

    SvaraRadera